23 maj 2007

Dålig arbetsmoral

Jag är generellt sett skeptiskt till såna där massmail/kedjebrev etc. Idag blev jag dock glad när det kom ett från en av mina gamla barndomskompisar. Jag har nämligen blivit tillsagd av en annan väninna att jag ska träna på att få lite sämre arbetsmoral. (Jag blir glad varje gång jag tänker på den fomuleringen.)

Så... Här är vad jag producerade idag på jobbet. (Jag misslyckades dock med den dåliga arbetsmoralen, för jag jobbade över ett par timmar sen i alla fall.)

1. När gick du upp idag?
Klockan 06:45

2. Diamanter eller pärlor?
Båda, och en masse

3. Senaste filmen du såg på bio?
The Departed

4. Favorit TV program?
Gilmore Girls

5. Vad åt du till frukost?
Brukar äta äggröra och juice, men idag hann jag inte äta på morgonen. Det blev macka med ost till 9-fikat istället. Te med mjölk!!

6. Vad är ditt mellannamn?
Eva

7. Vad är din favoritmat?
Pasta carbonara, crêpes, fruktsallad

8. Vilken mat gillar du inte?
Tonfisk på burk - urk! (Men tonfisk på sushi går bra)

9. Favoritchips?
Lättsaltade, men helst inte alls. Jag tar hellre ostbågar.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Just nu blir jag glad av Dire Straits liveskiva "On the night". Lasse går också hem - alltid.

11. Vilken bil kör du?
Saab 9-3 Turbo med 204 hästar i sig. Me like.

12. Favoritmacka?
Grovt bröd med philadelphiaost och paprika

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
(kom inte på något bra svar)

14. Vilka är dina favoritkläder?
Klänningar

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Norra Öland

16. Favoritklädmärke?
Tommy Hilfiger, GANT, Röhnisch

17. Var vill du dra dig tillbaka?
I vildmarken, i en timmerstuga, vid en sjö. Gärna med en stor familj och några stora hundar vid min sida.

18. Favorittid på dagen?
Morgonen

19. Var är du född?
Sandviken

20. Vilken är den favoritsport att se på?
Ishockey live, Spanska ligan (fotboll) på TV

21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?

22. Vem tror du skickar tillbaks först?

23. Coca Cola eller Pepsi?
Helst inte

24. Fotboll eller ishockey?
Se fråga 20

25. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Morgon

26. Pedikyr eller manikyr?
Nu borde jag unna min stackars vänsterfot en pedikyr...

27. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Kanske

28. Vad ville du bli när du va liten?
Läkare och lärare. Nåt år ville jag bli kosmetolog också. Rätt glad att det gick över.

29. Bästa barndomsminnet?
Att få växa upp ihop med mina påhittiga och snälla bröder. Vi har nog aldrig bråkat.

30. Varit i Afrika?
Golfkurs i Marocko.

31. Nånsin rullat in nån i toapapper?
Japp. Mig själv. På konfa-lägret skulle vi skrämma några mindre barn och klädde ut oss til spöken, mumier m.m.

32. Varit med om en bilolycka?
Jag har kört på ett rådjur. Det gick bra för mig men dåligt för bilen och djuret.

33. Favoritdag i veckan?
Lördag

34. Favoritrestaurant?
Lkpg: Magnolia, Le parisien
Sitges: Santa Maria

35. Favoritblommor?
ALLA!
Humleblomster är väldigt vacker.
Jag blir sjukt glad av att se orkidéer i det vilda. Jag är lättroad.

37. Favorit-snabbmatsrestaurant?
McD

38. Äger du en cykel?
Ja, fast just nu är den ihoptejpad. Det är så tjejer lagar cyklar.

39. Vem fick du senaste mailet från?
En kund

40. På vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Nån märkesaffär för kläder

41. Läggdags?
Om det är innan 23 är jag nöjd. Jag siktar alltid på 8h sömn. Siktar man mot stjärnorna kommer man iaf till knävecken.

42. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?

43. Senaste personen du delade en middag med?
Hehe

44. Vad lyssnar du till just nu?
Min högljudda dator

45. Favoritfärg?
Alla färger när man matchar dem snyggt. T.ex. en lila skjorta med ett par lila örhängen kan göra mig glad!

46. Hur många tatueringar har du?
Inga, men två snygga ärr.

47. Hur många sänder du det här mailet till?
Bara till dig, NN. (Och så bloggläsarna)

Inga kommentarer: