16 mars 2009

... och så var de bara två

Den här veckan är Stefan på kurs. Måndag till fredag. Det är många ensamma kvällar det... Stefan "jobbar med data" (citat från filmen Masjävlar för er som inte känner igen det underbara citatet ) och som jag förstod det skulle han på nåt slags felsökningskurs för Windows OS. Tänk att det behövs en hel vecka för att lära sig Windows alla fel! Men vad vet jag? Jag är ju bara biolog.

Jag har än så länge inte varit ifrån Alva en hel natt än, men nu är det två resor inbokade för min del i vår/sommar. Dels blir det Oban '09:s golfuppstartshelg på Öland i slutet av april och sen blir det en vinterresa i juli - till Argentina!! Då blir det till att hämta hem brorsan och alla hans tangoskor, dragspel och oxfiléer.

Genom fönstret ser jag nu lantbrevbäraren, tulpan- och krokusknoppar, en stor och härlig altan och ett välbesökt fågelbord. Nu har jag verkligen börjat trivas här ute på riktigt!

1 kommentar:

Jonas sa...

Det ska bli kul. Välkommen!