05 mars 2009

Bilder från den gångna veckan

När vi packade förrådet hittade vi Stefans studentplakatbild. Vi funderar på att återanvända den om 19 år...


Morbror Peter kom upp från Hannover för att äntligen få träffa sin systerdotter + hjälpa till med flytt. (Det kan lätt bli syftningsfel där... Det ska inte vara: "äntligen fick hjälpa till med flytt".)


Alva gav Peter några grattis-till-nya-jobbet-presenter. Bl.a. en pin där det står CHEF. Och så en liten disktrasa från Designtorget.


Så här ser nya hallen ut. Mor och far kom med en något annorlunda flyttgröt. Mycket uppskattat!


Tre generationer Melin


En annan del av mammas och pappas flyttgröt: lyxlunch som räckte till tre dagars lunch och middag!


Första brasan i täljstenskaminen. Kopparkitteln är en gåva från svärfar och svärmor. Tusen tack - den är så vacker!


Wild encounter nr.1: rådjur i grannens trädgård!


Mina älsklingar i loveseaten framför brasan. Ingen TV i vardagsrummet. Underbart! Bara mys!


Mor och dotter inviger jacuzzin.



Första missödet kom lite väl snabbt; igår kväll torkade vi (läs Stefan) golv för fulla muggar (läs hinkar). Packningen till tvättmaskinens tömningskanal trasig. Som tur är köptes tvättmaskin och torktumlare under hösten, så garantin gäller och reparatör kommer på torsdag.

6 kommentarer:

Jonas sa...

Jag blir sjukt sugen på att komma hem och leka med Alva när jag ser alla bilderna! Pax för att vara mycket barnvakt när jag kommer hem!

Ulrica sa...

När får jag åka och hämta hem barnvakten då?? Fått nåt vår- (läs höst-) schema än?

Lycka sa...

Vilka härliga bilder, vad fint huset ser ut. Vi ser fram emot att få komma och hälsa på!! L, P och O

Anonym sa...

Hon börjar verkligen likna dig nu Ulrika. Hon är riktigt gullig, inte så förvånande eftersom hon är släkt med en riktig heting.
Du får ge henne en puss från mig!
//Kussen Emilie

Ulrica sa...

Emilie,
När du skriver "eftersom hon är släkt med en riktig heting" menar du mig eller dig? ;-)

Om du vill se en riktigt vacker släkting, ska du be din mamma plocka fram bilder på när mormor var i 20/30-årsåldern. Oj, oj, oj så genomvacker!

/u

Emilie sa...

Hihi, vad tror du? Vem är släktens absolut hetaste kusin? Jo, jag såklart! Tråkigt av dig att tro att dt skulle vara ngn annan... ;)

Okej, ska göra dt ;)

//The hottie E