04 december 2007

Miljöchef fr.o.m. januari

Citat från några dagar sen: "Det kommer dock att bli bättre. Jag kan inte säga mer än, men mitt liv håller på att ordna upp sig. Jag återkommer i frågan. Snart."

Det är väl dags att berätta nu. Idag sa jag upp mig från mitt jobb som miljökonsult. Jag har nämligen blivit tillfrågad om jag vill bli miljöchef för ett relativt stort företag i stan. Förra fredagen tackade jag ja, men kunde inte säga upp mig förrän nu pga att min chef varit på semester i en dryg vecka.

Jag börjar i januari för jag har bara en månads uppsägningstid. Jag tror att allt kommer att bli toppen! Miljöchefsrollen ligger direkt under VD, vilket betyder att jag kommer att sitta i koncernledningsgruppen med ett övergripande miljöansvar.

I alla år i arbetslivet har jag varit lite förvånad över att jag haft jobb och än mer förvånad när jag blir headhuntad. Det är ju inte riktigt det som vi får itutade i oss under biologutbildningen. Därför jag har nog lite svårt att greppa detta.

Det har varit en lång dag och nu somnar jag in i en säng hemma hos några kompisar i Göteborg. Det är tur att det finns lite extrafamiljer åt mig där ute, så att inte resandet blir alltför hemskt. (Tack alla ni som tagit hand om mig under dessa år av flängande runt Sverige.) Men det är det som sagt snart slut på. Snart har jag bara 7 minuters cykelväg till jobbet och kommer att komma hem på kvällarna! Hurra!

Inga kommentarer: