10 december 2007

Avbön

Alla - jag menar ALLA - som åker till Norge kommer hem och berättar för oss andra om... vadå?! Jo, om hur otroligt dyra pizzorna är! Eller hur?

När Stefan stack iväg för att jobba i Oslo innehöll ett av de första samtalen just en dylik anekdot. "Älskling, vet du vad pizzorna kostar i det här landet?!" Då sa jag ifrån: "Ska du också bli en sån som berättar för alla hur dyrt det är med pizza i Norge? Så himla dyrt kan det väl inte vara och tror du egentligen att andra bryr sig?" "-Nähä, ok då."

Men nu, efter att jag faktiskt har upplevt det med egna ögon...

J-VLAR, VAD DYRT DET ÄR MED PIZZA I NORGE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Man ska aldrig säga aldrig... Jag tyckte alltid att det lät så fånigt med folk som gnällde på hantverkare. Jag tyckte de skulle vara tacksamma som hade folk som ville jobba åt dem. Efter vi köpte renoveringsobjektet på Åsögatan och behövde hantverkare till i princip allt satt jag plöstligt där och förbannande hantverkarna... Tänk så det kan gå.

De har dyr pizza i Norge också, har jag hört.

/Hedvig