02 september 2007

Jag är en DVD-boxmissbrukare

I snitt tittar jag på TV max 1-2h/vecka. "Gilmore Girls" på kanal 5 missar jag bara om jag råkar sitta och äta provsmakarmeny på nåt 5-stjärnigt hotell - vilket faktiskt hände mig häromdagen - annars finns inget som går före den timmen i soffan. (Tisdagar kl.21 för övrigt, så att ni vet när jag är oanträffbar.)

Ni vet hur det är att ha en skål godis framme... "Bara en." "Kanske två." "Ok, max 3, sen får det vara nog!" Så är det att ha en osedd DVD-box hemma. Jag köpte tre säsonger när jag vara i USA; två med "Grey's anatomy" och en med "House". Det är som en drog! I snitt kollar jag nog på ett avsnitt om dagen (42 min).

Och så finns det bonus features också! Det är ju nästan för bra för att vara sant!

Ikväll är det tvättkväll. Ett avsnitt är ungefär lika långt som en maskin. Vilken kväll det blir!

P.S. Jag är förresten ute efter nåt gott laxrecept. Nån som vill dela med sig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

3 avsnitt kvar, darling... Sen är det bara tv-in-box som gäller.
Lax? Jo, har några bra, men inte såhär offentligt, men jag ringer kanske någon dag och delar med mig. Tisdag 21, kanske?
kram

Ulrica sa...

På tisdag kl.21 är jag på "sammanträde". Jag har kommit på att mina kollegor missbrukar den telefonhänvisningen när de egentligen bara vill jobba ostört.

Varför skulle det förresten vara så dåligt med en "jag-vill-jobba-ostört-fram-till-klockan-XX-hänvisning"...? Det ska jag föreslå till ledningen.

Anonym sa...

What!!
Sitter du på Gray-boxar!!!!
Jag som letat som en toking efter säsong 2.

Säg ditt pris! I need it!!

/Anki

Ulrica sa...

Mitt pris? Ja, vad sägs om två kilo blodpudding och en kopp te?
Du får låna skiva 1 och 2; jag är klar med dem.