13 september 2007

Snart är det jul!


I jul kan man ta fem semesterdagar och på så sätt få sexton dagars sammanhängande ledighet. Det ska jag göra. Man ska passa på när det är ”arbetstagarjular” och man själv inte är arbetsgivare. Hehe...

Nu är frågan vad man vill göra med sina sexton sammanhängande dagar? Förra året blev det ingen skidåkning alls p.g.a. fotoperationen, så det vore trevligt att återuppta både utförs- och tvärsförsåkningen igen. I år har jag dessutom en alldeles utomordentlig telemarkslärare till mitt förfogande.

Sen vill man ju förstås träffa familjen också. Speciellt bror nummer Bryssel, som jag annars inte springer på så påfrestande ofta. Men jag vill ju även umgås en skvätt med min sambo (!) på julafton och likaså träffa hans familj och uppleva hans traditioner. Han är för övrigt mycket för att ge bort julklappar, medan jag inte är det. Vilken superbra kombination! En vinna-vinna-lösning för mig liksom! *fniss*

Mitt i denna sexton-dagars-ledighet blir det plötsligt ett nytt år. Då vill man ju fira det naturligtvis. Och har man en alldeles ny och fräsch lägenhet till sitt förfogande så vore det väl synd att inte fixa en sjuhelvetesfest på nyårsafton.

Vilken underbar jul jag har att se fram emot! Vill ni vara med och dela den med mig så säg till!

Inga kommentarer: