16 september 2007

Jag har fått en släng av...

Några av de saker jag slängt (avfallshanterat) den här helgen:

* Alla föreläsningsanteckningar från 5 år på universitetet - motsvarar papper från 1 ha skog ungefär
* Trasiga strumpor
* Böcker om miljö från början av 90-talet
* Videoband
* Kassettband
* Gamla handdukar
* Matlådor som inte är "riktiga" utan bara återanvända glasslådor
* Pennor som inte funkar
* 4 st. fula, trasiga solglasögon
* Fyrtioelvatusen fula småprylar som man köpt billigt nånstans och som man tyckte var kul 1992
* Hundrafemtiotusen t-shirts "som man sparar för att de kan vara bra att måla i"
* Regnbyxor som läcker in vatten
* 2 st. bernadottepussel (Sorry, Sofia!)
* Snygga små shoppingpåsar från fina märkesaffärer ("De kan vara bra att ha nångång...")

Igår blev jag så mentalt trött av allt packande/sorterande/slängande att jag somnade mitt i ett mail jag höll på att skriva. Och då var klockan nog bara 23. Jag har nog fått en släng av slit-och-släng-sjukan. Undrar om det finns bot?

2 kommentarer:

Matilda sa...

Oj, så duktig skulle jag också vilja vara. Behöver nog rensa ut ordentligt hemma hos mig. Men, jag vet inte var jag ska börja, det mesta "kan ju vara bra att ha"...

Slit och släng-sjukan? En hel dag, helt ledig. Och pannkakor till middag. Brukar fungera för mig :)

Anonym sa...

Jag skulle säga att köpa nytt är enda boten...

/sara