06 september 2007

Handlingsförlamad

Det börjar närma sig 26 september. Dagen då flyttkillarna kommer och ska flytta alla möbler och färdigpackade lådor från en lägenhet till en annan.

Smaka på ordet... FÄRDIGPACKADE... Mmmm...

Var ska man börja?! Jag var rätt stolt över mig själv när jag för några veckor sedan började med såna där småsaker - men som ändå är rätt skönt att ha gjort - som t.ex. rensa ut gammalt nagellack, putsa golfbollar, kasta kontoutdrag från 2002, köra ett lass till återvinningscentralen m.m. Allt det där som inte syns, men som känns bra.

Nu är det verkligen dags att göra saker som syns. Kanske packa ner vinterkläder i en låda, åka iväg med böcker till Myrorna, gå igenom linneskåpet och sortera, slänga och märka upp... Det värsta är bara att när man börja nysta i något så tar det sån otrolig tid. Ska jag t.ex. rensa bland gamla brev måste jag ju - förstås! - läsa dem alla en gång till först. Och där försvann två timmar till.

Fr.o.m. imorgon är det minst en låda om dagen som ska packas, annars...

Nån har sagt att: karaktär är så som du beter dig när ingen annan ser dig. Det ligger nåt i det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med packningen! Släng onödiga saker men spara de saker som gör dig glad och som du får bra vibrationer av. Kom ihåg att du kan alltid ställa en låda med minnen i något av våra förråd.....
Kram från en som har flyttat många gånger i livet och som du känner ganska bra / am