29 april 2007

London calling...

Vissa helger blir inte alls som man tänkt sig. Jag kan knappt komma ihåg vad jag gjort den här helgen. Allt är som i ett töcken...

Jag har haft en sak i tankarna; London. Flytta? Inte flytta? Varför? Varför inte?

Det är ju inte ett beslut man tar, bara så där. "Vill du ha kokt eller grillad korv?" t.ex. Det är ett beslut man varken behöver lång tid på sig att fundera över, eller behöver ha ångest över om man tar "fel" beslut. Eller? Är det kanske egentligen samma sak att flytta utomlands? Det kanske inte är hela världen, så att säga. Sverige finns ju alltid kvar, om man skulle få hemlängtan. Och man kan ju bara ångra saker man aldrig gjort - aldrig saker man gjort.

Så beslutet kanske varken är svårt eller obehagligt. Jag kanske redan har bestämt mig? Nu börjar den årslånga processen... Imorgon ringer jag och tackar ja. Resten löser sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skummade din blogg lite, och jag kanske inte läser tillräckligt noga, men jag saknade en bakgrundsinfo. Skall du flytta till London? Trodde du skulle till Hagaberg bara... Och så tycker jag du behöver lite kommentarer på din blogg, det är därför jag använder detta mediet för kommunikation.

Jag kommer f.ö. se ut exakt som Richard Roundtree i Shaft på din fest. Skall bara jobba lite på polisongerna.

http://images.google.com/images?svnum=10&hl=en&gbv=2&q=shaft+movie

Ulrica sa...

Om jag ska flytta till London? Ja, det är en bra fråga. Jag vill inte ropa hej... men sannolikheten är stor att det blir så. Det finns alltid brasklappar dock, praktiskt nog. Inte för att jag skrivit "Härtill är jag nödd och tvungen" på min lapp, utan snarare en reservation för att senare rentvå mig i detta delikata livsbeslut.

Det är ju alltid det där med hjärtor och hjärnor som ska komma överens... Igår t.ex., när jag vandrade genom ett helt underbart eklandskap, funderade jag på om det kunde vara värt att lämna Sverige för trafikstockningar, smog och dyra små lägenheter med heltäckningsmatta i badrummet. Men, men... har ekarna stått där i 500 år redan, kan de väl vänta några år till på mig?

Unknown sa...

Jag avslöjar inte vem jag ska vara på din fest! det blir en överraskning!

Gällande London och ekar. Trafikstockningar blir det bara om man är ute men taskig tajming, hettäckningsmattar går att välja bort (/vänja sig med), smog dör man inte av på några år och som du sa, ekarna ska ingenstans.

Men vad är det du INTE vet om London? :-)

//Brorsan