12 april 2007

Köp dig lycka!


Idag tipsade mamma mig om en artikel - som i sin tur refererade till Stefan Kleins bok, The Science of Happiness. Väldigt rika personer är i genomsnitt inte lyckligare än medelklassen, stod det. Man kan köpa sig lycka, men då handlar det framför allt inte om prylar. De ger bara ett lyckorus när de är nya.

Jag håller verkligen med! Nuförtiden plöjer jag några inredningstidningar i veckan; mycket är otroligt fint (och dyrt!) och man funderar över vad man ska köpa först när det ska flyttas in i nya lägenheten. Inte nog med att jag ska lägga ner en massa pengar på lägenheten i sig - redan nu skriker tydligen den än så länge omöblerade lägenheten efter accessoarer.

Nej, jag ska nog flytta in först och verkligen lära känna lägenhetens själ innan jag sminkar över och besmyckar den för mycket.

På tal om att köpa sig lycka, så var jag bara tvungen att skanna in ett kvitto jag fick i helgen när jag köpte lamm på Öland. Är det med pengar jag ska lösa min singelstatus. ;-)

Imorgon bitti spelar jag den första matchen i en racketsportturnering på jobbet. Squash, badminton och tennis. Jag är enda tjejen, så jag är lite underdog... Precis som LHC... De var nere och doppade stortån i kvalserien och nu kommer vi att bli besvikna om de "bara" får silver i finalen.

Mycket vill ha mer. Är det det som kallas mänsklig evolution?

Inga kommentarer: