26 april 2007

Hångla med en padda - The Sequel

Nu har jag varit nere i Skåne igen. Sist jag var där hånglade jag ju upp en padda. Den här gången skulle jag få skörda frukterna - om nu sagan är sann.

Och det var den! I onsdags höll jag kurs för en grupp killar på ett stålverk. Idag ringde en av killarna till min mobil. (Jag kan meddela att jag vid kurstillfället bara sa vad jag hette i förnamn och vad företaget jag jobbar på heter, så nån hade gjort efterforsknig. Smickrad.) Han hade tyckt att kursen var mycket bra och givande (bla bla bla) och han undrade om jag hade vägarna förbi Skåne igen och om vi kunde hitta på något efter jobbet nån gång. Hur ska jag säga det här utan att låta nedlåtande...? Jag tackade nej. Fast på ett rätt snällt sätt. Han frågade nämligen om vi kunde hitta på något - SÅVIDA det inte fanns någon i Linköping som blev svartsjuk. (Ett smidigt sätt att fråga om jag hade pojkvän.) Dagens Lögn: "Jo, det finns nån annan..." Jag behövde inte dissa honom så hårt alltså.

Alltså: paddhånglet visade sig vara fel metod. Kanske det MÅSTE vara en groda, precis som i sagan? Jag ska leta bättre nästa gång.

Ikväll var jag på informationsmöte om den nya bostadsrättsföreningen. Min trappuppgång blir inflyttningsklar i slutet av september. Grannarna verkar vara jättetrevliga och uppdelade i två generationer; 30+ och 70+. Vi ska nog komma överens. Bara det inte blir för många sjuttiplusare i styrelsen...

NYTT i Bloggen:
Dagens Skogsm-Ulle - Hur räddade jag världen idag?
Ecodrivning. Växla upp från 2:an till 4:an, 3:an till 5:an. Planera din körning. Jag vet att bilkörning med 95-oktanig bensin inte är bra, men om man nu inte har några hållbara val, får man göra det bästa av situationen och dra sitt strå till stacken. Jag lever som om vi hade 2,88 planeter. Det är visserligen mindre än genomsnittssvensken på 3,4 planeter, men jag ska ner till under 2 innan året är slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland kan man pussa en prins och det blir en groda!!
Kram från Maina