31 oktober 2013

Halloweenparad samt lite reklam för FACE Stockholm


I och med att Alva inte går i skolan på torsdagar - och imorgon är riktiga Halloween-dagen - så hade de kindergartenklasser som går Track A (mån, ons, varannan fredag) Halloween-parad idag istället. Barnen gick runt i korridorerna och de äldre årskurserna satt och hejade på de små. Det var en härlig stämning! Varje dag hittar vi förresten något nytt som vi gillar med West Oak PS. Häromdagen hittade vi till exempel att West Oak-eleverna låg mycket högt när man jämförde standardprov i alla skolor runt om i Ontario.

Hur som helst, idag fick jag äntligen damma av lite makeupkunskaper, med betoning på lite. Utmaningen var att göra hela sminkningen på tio minuter samtidigt som jag hade en liten människa hängandes i benet och en annan som hela tiden vände sig om för att titta i spegeln. "När ska du göra den rosa näsan, mamma?" "Ska du göra den rosa näsan nu?" "Du har ju inte rosa, mamma!!"

Och nu är det dags för en liten reklampaus. Gå och kissa eller koka kaffe om ni är känsliga. Som jag sagt förr får jag inte betalt för att skriva det jag nu kommer att skriva.

Alvas hy är mycket känslig för ansiktsmålning, ni vet den färgen man köper på leksaksaffärer. Nu ska jag tipsa om FACE Stockholms "Upstage" som går att få tag på i alla FACE-affärer. Det är en mycket bra investering om du är rädd om ditt barns hy. Alva klarar att ha de färgerna i ansiktet en hel dag utan problem. (Är du osäker, ska du naturligtvis testa på ett litet område på huden först innan du kletar hela ansiktet fullt.) Färgerna är röd, gul, blå, vit och svart och med dem kan ni blanda alla de färger du vill. Därav Alvas kommentar om att jag inte hade rosa... Om ni vill att färgerna ska hålla ska ni ALDRIG vara där och peta med fingrar eller penslar. Gröpa ur det ni vill med en palettkniv (finns säkert på Panduro) och jobba precis som en konstnär gör, på en liten keramikpalett (gammal kakelplatta går bra) eller på ovansidan av vänsterhanden som jag gör.

Mest nöjd är jag nog med svansen som jag sydde ihop på tre minuter imorse. Bomullstussar på ett snöre, snurra ihop och så på byxan med några stygn! 


Attans! Ungen vände sig precis om när jag skulle ta en närbild. Men då fick jag med en pappa med mobiltelefon på köpet också.

Fire drill.

Avancerat så det förslår. En hade t.ex. klätt ut sig till en iPhone (fick ej med den på bild tyvärr). Vissa föräldrar har visst lite för mycket tid...


1 kommentar:

Agneta sa...

Så underbart! Vilken jättegullig kanin! Dessa bilder väcker också ljuvliga minnen av indianer och smurfar i början på 80-talet!
KRAM från mormor