20 april 2010

Lycka är...




...att få ha både farmor och mormor som leker med rosa trolldeg med en. Lycka är dessutom att få äga och ha på sig Hello Kitty-hårspännen och HK-kläder och HK-ryggsäck och HK-förkläde och HK-pyjamas och ja... Har man mormor och morfar i Japan så måste man få lite kompensation för det, eller hur? (Tack för alla presenter, mamma!)

Utvecklingen går så snabbt framåt med Alva just nu att jag nästan blir både mörkrädd och fartblind. Igår var vi på hennes första "utvecklingssamtal" på förskolan! Hjälp! Jag som känner att det nästan var igår som jag skyndade mig hem från jobbet för att brösten höll på att sprängas. Var är vår bebis?!

Nu har treordsmeningarna kommit. Man skulle kunna önska att det var något i stil med "Alva älskar mamma" eller "Jag är törstig". Men nej. "Älgen bajsar ute" är det vi måste diskutera dag ut och dag in. På tomten ligger det nämligen både rådjursbajs ("Bambi bajsar ute") och älgbajs och det är fantastiskt roligt att titta och känna på det. Hon har redan blivit en lantis. Härligt!
foto: Mormors kamera

1 kommentar:

Agneta sa...

Lycka är... att ha barn och barnbarn! Jag kommer ihåg, nästan som igår, när du föddes för 33 år sedan Ulrica - GRATTIS! När du var 1 år och 10 mån. kunde du sätta ihop tvåordmeningar; "mamma komma", "pappa titta" enligt mina gulnande anteckningar. Du kunde också alla bokstäver utom R, L, U, X, Y, Z!
//mormor