09 januari 2010

Don't eat the yellow snow

Idag åt jag snö. Jag var bara tvungen!

Termometern visade -26 när vi vaknade. Vi drog snabbt slutsatsen att om vi överlever denna dag här ut i obygden så överlever vi alla andra dagar också. Vid dessa låga temperaturer fungerar inte värmepumpen, men långkalsoner, täljstenskamin, värmeljus och gäster fungerar lika bra som värmare. På eftermiddagen hade vi dock fått det riktigt varmt både ute och inne (-17 ute och +17 inne), så då gav vi oss ut på promenad på sjön. Isen låg tjock, långfärdsskridskoåkarna pimplade och solade och vi drog våra barnvagnar genom ett orört snölager med 30 cm pudersnö. Då var jag bara tvungen att böja mig ner och äta lite snö. Vilken barndomsflashback!

Vi passade också på att skrapa bort lite snö från isen så att fiskarna kunde få ett fönster mot världen. Det verkade väldigt mörkt där nere.

Ta förresten en bra titt på det här gula huset, för i vår blir det mörkgrått! Snart börjar vi ta in offerter från målarfirmor. (Vi tror att det är ett skilsmässoprojekt att offra hela semestern på att tvätta och måla huset.) Tips på bra målare i linköpingstrakten emottages tacksamt.





1 kommentar:

Sara sa...

Jag säger bara: Ät gul snö. Det kan vara öl.