25 januari 2010

Bubblan

Idag sprack Bubblan för en stund... Ok, jag får backa lite och först berätta vad Bubblan är.

Bubblan är något jag mer eller mindre ofrivilligt kommit in i pga föräldrarollen. Jag kan umgås i timmar med mina vänner utan att ha sagt en enda sammanhängande mening eller kunnat avsluta en enda konversation. Detta är alltså gällande när det finns barn med i bilden. Även om jag inte vill ha hundraprocentig fokus på Alva hela tiden, så blir det så. Min vän Anki sa något klokt ikväll, att det är svårare att komma ur Bubblan när man är borta hos folk (där det inte är barnsäkrat), men att man kan vara lugnare hemma. Jag har på något obittert sätt givit upp för ett tag och erkänt mig besegrad av Bubblan. Det gör inte så mycket att sitta som en zombie med igelkottaskinn i baken på fester. Om några år är jag mitt trevliga sociala jag igen.

Ikväll klev jag dock ur Bubblan och kände att jag med hundraprocentig fokus kunde lyssna till och skratta med mina go'a väninnor på en resaturang i stan. Vi är fem kollegor/exkollegor som träffas och käkar middag på restaurang någon gång per kvartal. Oftast när jag går på restaurang brukar det bli förrätt och varmrätt, men det här är tjejer som gillar efterrätter, så ikväll blev det t.ex. hallonsoppa med lakritssorbet för min del. Helt ok, men inget jag kommer försöka laga till hemma.

Om ni för övrigt känner att ni måste prova på hur det känns att vara i Bubblan kan jag rekommendera Böda Sand på Öland där de, i somras i alla fall, hade Waterwalkerz. Jag provade aldrig, men kommer absolut att göra det i sommar, om vuxna får vill säga.

Hittade ett klipp på Youtube, där ni kan se hur det går till:

1 kommentar:

Stefan sa...

Tycker du verkligen att det är sällan som vi kommer ur Bubblan? Jag tycker att vi är ganska bra på att ge varandra små exits då och då, så att vi kan vara oss själva för en stund (som reklamen säger...). Jag litar på dig till 100% när jag är borta och jag hoppas att du kan känna detsamma.
Puss!