01 september 2009

En lunchoas

Klockan 11 fick jag ett sms från Sofia, som jag inte träffat på månader: "Lunch idag?"

Jag har flängt mellan våra olika kontor i stan idag, men hade just inget bokat under lunchen, så det passade alldeles utmärkt. Vi träffades på en restaurang som ligger intill min gamla arbetsgivare. Efter en fantastiskt trevlig måltid med thai-mat och konversationer om livet gick jag upp och sa hej till gamla konsultgänget. Passande nog satt de alla i kontorsmöte, så jag kunde på så sätt slå alla flugor i en smäll.

Det var underbart att höra dem säga att de saknade mig. Inte för att jag planerar att byta arbetsplats, men när det känns lite tungt på jobbet är det trots allt skönt att höra de orden.

Jag gick via min frisör - som också ligger i kvarteret - och passade på att beställa en tid för bot mot Utväxten Som Gud Glömde.

En lunch-oas, med andra ord.

2 kommentarer:

Mathilda sa...

Hej Ulrica!
Nu har jag äntligen hittat hit! Vad kul att läsa bla om din spännande Argentinaresa. Det är 13år sedan (oj, vad gammal jag låter nu...) jag var vid de häftiga vattenfallen i Iguazu. Mäktigt, mäktigt, mäktigt...

Nåväl, hoppas att allt är bra med er? Med oss är det toppen, e är världens stoltaste storasyster och lille t har blivit en riktig tungviktare... Vill du följa oss i rymden så finns vi här: www.familjenbjörk.se

Hälsa S och a!

Kram från Mathilda

Ulrica sa...

Hej! Kul att du hittat hit! Jag vill gärna komma och se hur livet leker med er alla fyra. Alva fyller snart 1 år och det känns som om det som alla tanter säger stämmer: "Åh vilken härlig ålder! Njuuut nu, för tiden går så fort och snart har de flyttat hemifrån."

Vi får se till att träffas lite extra mycket nu i höst innan ni sticker västerut.

Kram
u