27 augusti 2009

Släkt var det här!

Nu till helgen ska vi träffa hela pappas sida av släkten. (Den delen av min släkt träffas på regelbunden basis, ungefär var 20:e år!) Nästa helg kommer Stefans släkt hit på ettårskalas. Helgen efter det samlas vi till den årliga träffen med mammas sida av släkten. Gissningsvis innebär dessa helger att vi sammanlagt kommer att träffa ett 60-tal släktingar. Minst.

Lagom till dessa helger har jag skaffat mig nariga och spruckna sommarfötter, kluvna toppar och utväxten som Gud glömde, nerbitna naglar (jag är irriterad på jobbet just nu) och kraftigt hårbevuxna ben. Till detta lägger vi till ett par slutat-amma-kilon samt några sönderkliade myggbett. Volià!

Har inte kommit på om jag orkar bry mig eller inte. Som sagt, jobbet gör just nu att jag inte känner mig på topp. Kanske bäst att insidan och utsidan matchar varandra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fixa utväxten som gud glömde, så kommer du att bli den fräschaste pinglan i släkten. Det är du säkert redan, men det finns ju inget som får en att känna sig så dassig som ofixat hår.

Jag har 7 kilo graviditetsvikt kvar, Linnea äter inte lika mycket som Felix. Eller har jag blivit äldre, kanske?

Kul med alla släktträffar! Hoppas jobbet tar sig.

Kram,
Malin