02 september 2009

Jag och Marcus Wallenberg...


... stötte ihop idag på lunchen. Han vinkade glatt åt mig och tecknade i luften att jag skulle ringa honom nån gång.

Nej, så var det inte. Men nästan. Så här var det:

Jag var för en gångs skull på Mjärdevi och åt lunch idag. Mitt i en tugga grönpepparbiff hör jag applåder och undrar naturligtvis vad det är frågan om?! När jag och mitt lunchsällskap går förbi entréhallen ser vi en drös potentater stå och avtäcka en Wall of Fame.

Varför känns det alltid lite pirrigt att stå ett par meter ifrån en kändis? Jag var hur som helst nöjd att jag kunde namnge alla fyra potentaterna på stående fot för min väninna.

Jag uppvägde den onödiga näringslivskunskapen i eftermiddag genom att ögna igenom lite skvallertidningar hos frisören. Nu vet jag t.ex. att Britney "vikthånar" Kevin Federline genom att bli smal nu när han blivit tjock. (Varför har jag aldrig använt ordet "vikthåna" förut?) Undrar om det finns en skavallerblask-SAOL nånstans? Nakenchock, vikthåna, strippkupp, snoppkrig, saltbov, barnporrläkare, revanschhår... Jag känner att behovet är stort. Eller vad säger du, Sara?

3 kommentarer:

Sara sa...

Vad fanken är revanschhår?

Men det är ju en alldeles lysande idé, måste införskaffa lite mer kunskap om skvallerpressen bara innan vi kan utveckla det.
Måste man köpa Nu! eller Klick! eller andra magasin med utropstecken eller räcker det med att läsa löpen?

Ulrica sa...

Va? Vet inte vad revanschhår är för något? Det tillhör ju samma kategori som vikthåna, dvs reta sitt ex genom att bli lite extra snygg. När Jennifer Aniston blev dumpad av Brad skaffade hon sig extra fint hår. Volià! Revanschhår!

Se även ordet "onaniattack". Nytt ord på min lista:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article311160.ab

Ulrica sa...

Jag tror att det var svenska InTouch jag bläddrade i. Annars är Aftonbladet en aldrig sinande källa.