07 maj 2009

Som klippt och skuren


Två decimeter hår avklippt och på det skars det även av lite till för att få lite volym. Jag blev helt enkelt trött på det långa håret som alltid, alltid satt i en tofs eller knut på huvudet. Nu ser jag sofistikerad och smart ut igen. Tur. Dock är håret fortfarande långt (ner till axlarna) och går att sätta upp i tofs om man så behagar. Ungefär så här långt blev det:

Hört hos frisören:
- Det ser ut som Auschwitz här inne! (taktlös kund bakom mig, som kommenterade golvet under min stol)
- Du vill inte ha en InfoKomp-frilla då? (frisörskan Linda som undrar om jag vill se ut som de gymnasietjejer som går på skolan bredvid frisörsalongen och som har hemmablekta, upptopperade hår med pseudononchalant tofs där bak)

Jag hade först en fundering på om jag skulle klippa mig så här, men avstod i sista sekund.

Snart börjar det även bli dags att klippa Alva. Luggen är så lång att den hänger ner som en frontal synttofs i ögonen på henne.

Solen i ögonen och spilld mjölk överallt...

1 kommentar:

Stefan sa...

Hej älskling.
Jag tycker det är lite synd att du inte valde en modell som matchar din skönhet när du ska visa hur otroligt vacker du är i din nya frisyr, för den klär dig verkligen bättre än Madde...
Puss.