28 maj 2009

Att adoptera ett fotbollslag


Min bror har gjort en bra analys över varför han hejar på olika lag. Själv hejar jag på Barca för att de är så kaxigt ödmjuka att de har Unicef på sina lagtröjor istället för kommersiell reklam. Dessutom har jag hälsat på Patrik Andersson som bodde granne med vår familj i Barcelona. Och så är Puyol snygg.


Jag lyckades bara lyssna på halva matchen igår via radion i bilen, men vad underbart att höra kommentatorerna skrika: "MESSI!!! Och han som inte ens KAN nicka!!!"

3 kommentarer:

Jonas sa...

Helt fantastiskt, jag saknar ord.

Jag har hela tiden sagt att om jag vore tjej skulle jag gifta mig med Iniesta... Skulle han fråga mig nu så skulle jag nog säga ja.

Hedvig sa...

Nu kommer inte kommentaren under rätt blogginlägg, men ändå... Fler som drabbats av oförlåtligt klantiga bilhandlare:
http://www.svd.se/naringsliv/motor/artikel_2975471.svd

(och är hon inte liiiite lik dig på bilden?)

Ulrica sa...

Efterdyningarna på vårt ärende blev att jag fick komma in till BIVA-chefen och prata. Han var mycket tillmötesgående och han insåg att det var de som gjort fel. Lånebilens etanolförbrukning fick vi förstås som kompensation, men jag sa även: "Hur kommer ni att kompensera oss mer?" Han svarade: "Har du något förslag så kommer jag antagligen att säga ja."
Jag gick därifrån med en ny bilbarnstol.