19 november 2008

Medan du sov


Det blir många inlägg som bara sparas som Utkast nuförtiden. Min ambition är att skriva mer, men i och med att Bloggskrivande kommer långt ner på att-göra-medan-Alva-sover-listan blir ambitionen större än resultatet.

Här är saker jag tänkt skriva om, men inte hunnit:

1) Mitt icke så vetenskapliga tandkrämsprovartest

2) Att jag var på universitetet och lunchade häromdagen och inser att längtar tillbaka till dit (som anställd, inte som student)

3) Att tiden går (för) fort och att det snart är mars, då jag ska börja jobba en dag i veckan igen (heltid igen fr.o.m. maj)

4) Sen skulle jag också skriva nåt inlägg om att jag saknar mina bröder ofantligt mycket och att det borde vara förbjudet att flytta utomlands

5) Mitt EGO-möte skulle jag också skriva lite om, om jag hann. Det är ett möte med Ladies' Circle (LC) då det är jag som är värdinna och får hitta på precis vad jag vill. Man har sitt EGO i anslutning till att man blivit invald och jag blev ju invald i våras. Jag har i alla fall bestämt att vi ska vara här hemma. Jag funderar lite på om jag ska bjuda in någon föreläsare som får prata om något intressant... Hade jag skrivit ett inlägg om detta hade jag frågat er som läser vad ni tycker att jag kan hitta på när ca 20 pers ska få lära känna mig på ett litet mer personligt plan.

6) Ett av utkasten handlar om att jag borde bli lite mer lattemammig - för Alvas skull. Hittills har vi inte träffat så mycket andra barn. (Fast idag ska vi iväg på Öppna Förskolan.)

7) Och så skulle jag eventuellt kunna skriva ett litet inlägg om att Alva nu hittat sina händer på riktigt och nu kan greppa saker och så smått börja föra dem till munnen (läs pannan). Men det inlägget skulle allt för många tycka var för ointressant, så det ska jag nog skriva i hennes Mina-första-år-bok istället.

Nu står ÄTA LUNCH på att-göra-listan, så det är bäst att jag gör det - innan hon vaknar.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Jo... jag saknar min syster en hel del också! Men det ska bli kul att komma hem sen!

Fia sa...

Oroar mig för att tappar bloggnerven... Blogg är ju inte så planerande. Hinner du inte blogga långt så blogga kort. Kramis på dig kompis