07 november 2008

Fredag kväll

Det är fredag kväll och jag sitter framför datorn med TV:n på i bakgrunden. Ikväll är det nämligen Doobidoo, som jag såg för första gången hos morfar för någon månad sen och som jag faktiskt kollat på några gånger sen dess. Trodde inte jag skulle fastna för såna där "familjeprogram", men Lasse Kronér gör det riktigt bra faktiskt. Ikväll var dessutom min kompis kusin Peter Johansson med och tävlade. Bredvid laptopen står det också ett gott glas vitt vin, som av någon konstig anledning bara heter "Riesling". Det är ju ungefär som om GB skulle döpa en glass till "Glass". Hur som helst, mycket gott var det i alla fall och det har nummer 12284 på Systemet om ni vill prova. (Tack mamma för vinet!)

För den trogne bloggläsaren som hängt med de senaste inläggen kan jag berätta att vi på måndag ska skriva kontrakt på nya huset! Det känns helt underbart och det kommer bli ett toppenställe för Alva att växa upp på. De största plustecknen (som jag ser det) är:
* Fräscht hus på landet fast med kommunalt vatten och avlopp
* Endast några hundra meter ner till sjön där det finns en badplats som är trevlig och barnvänlig och som har vatten som kvalitetsövervakas av kommunen
* Lagom stor och lagom lättskött tomt
* Inget behöver göras i huset när vi flyttar in - alla ytskikt är nya och köket är nytt
* Cool övervåning med friliggande bjälkar
* Braskamin i täljsten
* Fin altan
* Grannar som också är åretruntboende och som har barn

Självklart finns det mindre bra saker med huset också (i-landsproblem bara), men de ska vi inte prata om nu. Nu njuter jag bara. Tyvärr lite i min ensamhet, för Stefan är iväg på jakt/poker/whiskey-helg med boysen. Jag och Alva kör en tjejhelg och imorgon ska vi gå på Glitter&Glamour-partaj med min gamla kör.

Innan jag slutar måste jag bifoga en bild på Alva som var på Mamma-Barn-gympa imorse. Jag blev lite besviken på henne för hon bara låg där medan jag fick köra ett step-pass alldeles själv. Trist när man tar med sig nån till ett pass och som sen vägrar ta ett enda steg. Dåligt, tycker jag. Dessutom låg hon bara och spanade in instruktörens röda gympabyxor hela tiden. Jag som trodde att det bara var killar som gjorde sånt...


Och så måste jag ju lägga in några gulliga bilder också - på allmän begäran.


6 kommentarer:

Jonas sa...

Tänk vad mycket kameralins Alva får se! Hmm... kom bara och tänka på det nu.

Grattis till huset. Lite synd att ni flyttar bort från mig, men jag får väl köpa bil eller cykla dit eller nåt.

Vi spelade precis första matchen i voleybollturneringen. Vi förlorade, men inte med speciellt mycket. Vi var inte ett lag, helt otippat.

Har du fortfarande inte listat ut vem jag är?

/Harry S

Jonas sa...

typiskt...

Ulrica sa...

Jag måste erkänna att bröstmjölken antagligen sipprat upp i hjärnan, för jag kan inte koppla Harry-grejen, Jonas. Sorry. Enlighten me.

Imorgon kväll ska jag spela min första volleybollmatch på ett halvår. Ska bli kul, men jag längtar lite efter en högre division om jag ska vara ärlig. Jag är så rädd att tappa fingertoppskänslan, så att säga.

Gissar att det regnar och är kallt och mörkt hos er i Argentina också?

/u

Sara sa...

Gumman! Grattis till huset, glöm nu inte liljan i golvvasen :)

Kram

Ulrica sa...

Det blir nog några kallor i en iittala-vas istället. Och så kronärtskockor som ligger lite nonchalant på köksbänken. Det är det nya nu nämligen. :-)

Anonym sa...

Ska ni flytta?! Det var ju roligt! :) Du får skynda dig med en inflyttningsfest när ni flyttat in så att tjocka släkten får hälsa på. x) Kramar /emilie