22 mars 2008

Ullrik


Vad kallar man ett köp som ser ut att vara ett impulsköp men som man överlagt i flera år? Jag har gjort några sådana de senaste åren. Bl.a. min kohud som jag gick i flera år och ville ha, men där jag aldrig hittade rätt "mönster". Och så plötsligt en dag hittar jag mattan och då tar det bara två sekunder att bestämma sig. Samma sak med armbandsuret härommånaden och i förrgår hände samma sak igen.

Vi var inne på Ullcentrum i Löttorp och frågade om hon hade fårskinnsfällar. Dels är det något jag tycker är väldigt fint att ha som inredningsdetalj, dels känns det som en mysig sak att ha i en barnvagn eller som golvfilt till barnet. "Vi har precis fått in nygarvade fällar; de är så nya så att de nästan är varma!" sa hon.

Där fanns den! Den perfekta fårskinnsfällen i lagom storlek, underbart krull och fantastiska färgskiftningar!

Det bästa av allt: skinnet var vegetabiliskt (ekologiskt) garvat utan en massa krom eller andra kemikalier!

Inga kommentarer: