06 mars 2008

Jävla Lasse...


Var i Stockholm på ett seminarium om hållbarhetsredovisningar idag. Stod bl.a. och pratade med SAS:s miljödirektör som berättade att SAS hade ökat sin flygtrafik med 4% under 2007, men lyckats sänka koldioxidutsläppen med 20% jämfört med året innan. Jag tror att miljötekniken är den största inne-branschen just nu. Het som sjutton på alla möjliga börsindex och sånt. (Jag är som sagt biolog - inte ekonom - så jag vet inte vad de där indexen heter.)

Hur som helst, jag tar bussen till Humlegården för att strosa lite på lunchen. Fr.o.m. bussens utrop "Nästa Humlegården" och till... ja, fortfarande faktiskt, så har jag Lasse Winnerbäcks låt "Hum hum från Humlegården" på hjärnan som jag gått och nynnat på hela dagen. Rätt patetiskt att gå och sjunga på den i Humlegården faktiskt... Tänk om någon hörde mig?

Jag håller på att bli tokig! Nån som har nån bra medicin?

1 kommentar:

Anonym sa...

Titta på meloifestivalen. Jag lovar dig att den sämsta av dåliga låtar fastnar en vecka. Minst.
Bazorka, någon?

//lidvik