14 mars 2008

Skärpning Konsert & Kongress!


Igår hade vi Stormöte med hela företaget på en av Linköpings största konferensanläggningar. Vi var ca 130 personer på plats. Rätta mig om jag har fel, men en konferensanläggning borde väl vara dukiga på fika- och middagslogistik, eller? Det känns som om det är vad vi betalar för i alla fall.

Hur kan de då dimensionera ett eftermiddagsfika för 130 personer med ETT bord (en kö) och EN kille som står och häller upp kaffe?! En 6-åring hade kunnat planera sitt barnkalas bättre! Middagsserveringen genomfördes i samma usla klass.

Jag har hört Konsert & Kongress kallas för "Misär och Tristess". Mmm, det ligger någonting i det.

Hur som helst så var det en informativ och trevlig afton som slutade i utgång "på lokal" för ett gäng festsugna medarbetare. Jag hängde med förstås och satt och barhängde med mina alkoholfria drinkar, glatt hejandes på LHC, som visades på storbilds-tv.

Inga kommentarer: