17 mars 2013

Min födelsedag i år

Vilken trevlig födelsedag jag får i år! Stefan har ansökt om ledigt den dagen och han har bett mig klura ut vad jag vill göra för mysigt, med eller utan familj. Jag i alla fall börja dagen med att njuta av att jag sprungit "Oakville 10K" dagen innan. Ska se om jag får med mig Kyra och Alva på 300 m Toddler Trot resp 1 km Junior Jog också. Stefan, fixa barnvakt så springer vi ihop, vettja! Jag behöver en hare. Eller bara en hane...

Det här med att ta ledigt på varandras födelsedagar är en trevlig idé som jag snott av en oakvillehemmamamma. Hon gör en rätt så speciell grej varje år; hon tar in på hotell en dag/natt. Där sover hon, läser bok ostört, badar bubbelbad m.m. Telefonen lämnar hon hemma. Vi skojade med henne när hon berättade detta och undrade om hon passade på att vänsterprassla lite också. "Är ni galna?! Då förstör man ju en hel natts ostörd sömn!"

Ja, med detta fantastiska citat kan man väl sammanfatta att hemmafrulivet kanske inte alltid är så lugnt, avslappnat och lyxigt som många tycks tro.

Inga kommentarer: