06 mars 2013

Annars då?

Kvalitetssäkring av mammas nya arbetsplats.

Vi lever, jorå. Däremot verkar bloggen ibland chippa efter andan och be om uppmärksamhet för sin överlevnads skull. Jag kommer dock aldrig att be om ursäkt för att "jag inte skrivit på länge". Det här är ingen dagbok, brevväxling eller veckorapportering, så jag behöver aldrig be om ursäkt. Jag VILL däremot hitta tiden att skriva, att formulera mig väl, hitta bra bilder som passar till texten och att landa i ett inlägg. Jag har massor av utkast som ligger och skräpar, men som aldrig bli färdigskrivna.

Det finns en tid för allt.

Nu är tiden inne att bli pianolärare för första gången i mitt liv. Någon kanske motsätter sig och säger "andra gången", men denna gång är det på riktigt, Jonas. Imorgon eftermiddag smäller det! Lesson #1 är väl förberedd och de kommande femton gångerna fram till sommarens Konsert är också skissade på.  Att vara lärare på ett annat språk är också en utmaning, kan jag säga, men oj, vad roligt det ska bli!

Annars då?

Vi vaknade klockan 06 imorse av att någon - antagligen Polisen - skrek "POLICE!" utanför grannens fönster och lös med starka ficklampor runt huset. Nyfikna som vi var smög vi bakom våra persienner och försökte se vad som försiggick. Det sprangs och lystes och hojtades och blinkades med saftblandare, men vi kunde inte förstå handlingen i den livesändning av COPS som just spelades upp framför våra ögon. Efter någon halvtimme var det hela över. Vi har varit "tvungna" att gå förbi med barnvagnen några gånger idag för att se om vi kunde få någon mer pusselbit i vår deckargåta, men det enda vi sett är att det suttit folk inne i köket och bytt papper med varandra och att det stått tre polisbilar utanför huset hela dagen. Statistiken säger säkert "domestic violence", men varför skulle någon springa runt med ficklampor i så fall? Nej, vi gissar nog istället på knarkaffärer. Jojo, i de lugnaste vatten...

Så ja, nu har vi skrämt upp våra föräldrar riktigt ordentligt. Vi följer med spänning vad som kan ha hänt på hemsidan Crime Mapping, något som känns riktigt nordamerikansk! Jag återkommer naturligtvis med en uppdatering (som en kommentar till detta inlägg).

Inga kommentarer: