11 maj 2011

Onödigt dubbeljobb fast ändå inte

Den 1 juni byter jag tjänst. Då kommer jag även att ansvara för process- och kvalitetsarbetet på företaget, förutom miljö- och hållbarhetsfrågorna. Total Quality Manager skulle det kanske hetat i utlandet, men här i Sverige får jag nöja mig med kvalitetschef. I juni - det är snart det, och det märks i och med att killen som har jobbet nu kommer att sluta, dvs försvinna, då och då måste jag vara fullärd. Typ. Samtidigt måste jag lämpa över några av mina nuvarande arbetsuppgifter till två andra kollegor, så då behövs det bokas in möten för sånt också.

När verksamheten rullar på i vanlig takt ändå, utan att ta hänsyn till oss överlämnare, blir det lätt så att man känner att de där överlämningsmötena inte är så viktiga ändå. Idag gick vi t.ex. två på ett möte, som det hade räckt att en gick på. Jag har dock lärt mig att prioritera rätt nu och det får väl kännas som dubbelarbete då! Vi vet alla att vi kommer ha igen det sen.

Det ska hur som helst bli fantastiskt stimulerande och utvecklande att byta jobb. Och som en lilla, lilla enkätundersökningen visade på här på bloggen, så verkar det vara så att arbetsuppgifterna är viktigare än mycket annat.

1 kommentar:

Mattias och Hedvig sa...

Grattis! Det är verkligen intressanta frågor du får på ditt bord. Kul!