11 maj 2011

Bloggar sökes

Bokcirkeln som jag är med i har som grej att försöka byta genre så ofta som möjligt. Vi här läst memoarer, nobelpristagare, deckare, chic lit, ungdomslitteratur, klassiker m.m. På senaste mötet diskuterade vi att skrifter inte alltid är i bokform. Så nu till nästa gång ska vi ha läst ett par bloggar var och sen tipsa vidare inom gruppen. Jag läser bara vänners bloggar, sminkbloggar och en miljöblogg. Känns lite lamt att komma till bokcirkeln med de tipsen.

Kan ni hjälpa mig? Roliga, välskrivna, intressanta, allmänbildande bloggar - nån som har något tips?

7 kommentarer:

Ulrica sa...

Haha, nu ser jag hur det där ser ut... Det handlar alltså inte om att mina vänners bloggar INTE är intressanta, välskrivna etc, mest bara att det kanske inte är så kul för bokcirkeln att läsa dem alltså. Ja, ni fattar. Förlåt om jag retat upp nån? ;-)

/u

Anonym sa...

Hej tjejen :)

Kanske inte "er" grej men såg Micael Dahlén i höstas och blev väldigt... Ja vad ska man säga..? Det har blivit en del inspirationsföreläsningar under mina dagar här på klotet men han satte sig av någon anledning fast uppe i synapserna. Hursomhelst, han har en blogg men att beskriva den är svårt. Du får nog helt enkelt provläsa lite och se om det är något du skulle kunna rekommendera till de andra.
http://nextopia.info/

Må så gott & kram...
/Maria (LC)

Linda Li sa...

http://www.latartinegourmande.com/
Spännande mat, livsnjuteri, fotografering och lite franska på det, en skön blandning tycker jag

Linda Li sa...

Jo åsså den här då:
http://cakewrecks.blogspot.com/2011/04/move-over-hallmark.html

:)

Ulrica sa...

Maria, försvann ditt inlägg? Det var ett bra tips hur som helst - tack!!
/u

Anonym sa...

Aha, det försvann i cyberrymden! Trodde du tyckte det var kasst och tog bort det :)
/M

Ulrica sa...

sockerrus.se är lite i samma stil i cupcakes-bloggen, men denna tjej kommer från Linköping. Häftiga kreationer och som ja förstått så går det att boka henne för dop, bröllop, fester etc.
/u