28 maj 2011

Gästrummet klart - välkomna!

Vi har under våren tagit renoveringen av gästrummet på övervåningen lite pö om pö, men nu börjar det faktiskt bli näst intill klart. Det är bara lite gardiner och tavlor som ska upp och ska vi försöka få till en bra arbetshörna också, men det påverkar inte möjligheten att ta emot gäster som kan inviga rummet. Det finns en 120-säng och en lika stor tjock madrass att lägga på golvet. I Alvas lekrum en trappa ner finns dessutom en bäddsoffa för ytterligare en person.

Så... välkomna i sommar!

Innan renovering
Jag blev väldigt trött på furutak-à-la-fjällstuga!


Efter renovering
Jag fick ett roligt tips att inte hänga mina "tapettavlor" på den målade väggen utan faktiskt hänga dem på den tapetserde väggen. Vad sägs? (Fjärde bilden)









4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint! Själv är jag precis så opysslig som en människa kan bli, vilket avspeglas i hemmet, men det innebär inte att jag inte kan uppskatta hur fint andra har det.

Bra jobbat!
Kram,
Malin

Anonym sa...

superfint! :) snyggt att ni lyckats få det så modernt men ändå personligt! Vi ses på måndag - det ser jag framemot!
kram,
Kerstin

Ulrica sa...

Tack gulliga ni! Ja, Stefan och jag orkar med ungefär ett projekt om året. Sen tar tålamodet slut. (Vad tråkigt det är med grundarbetet!!!!) Hur som helst, ni är välkomna hit, när som!

Kerstin, vi ses på måndag - ciao så länge!
/u

Anonym sa...

Ett projekt om året- ni har ju gjort klädkammare, målat huset och nu detta...

Själv har jag efter ett och ett halvt år i huset minskat antalet kartonger i källaren från sju till tre stycken.
/Malin