27 juni 2010

Juniaktiviteter

Jag ligger lite efter i mitt bloggande. Detta beror på att jag istället har gjort en massa roligheter. Här kommer dock en juniuppdatering med bilder från olika kameror, mobiler och fotografer:

En till Mamma-Alva-dag. Gunga är det bästa som finns!

Lite beachvolley på Trädgårdstorget. 200 ton sand mitt i stan! Vårt lag kom 4:a i företagsturneringen.


Hustvätt inför målningen. Här syns före-efter-effekten.

Påbörjad målning. Jag var så nervös innan, i och med att vi valt den mörkaste gråa färgen, men det kommer att bli så fint! De röda detaljerna kommer att vara pricken över iet.

Kvalitetstid med sin man. På väg upp till midsommarfirandet i Dalarna stannade vi i Örebro och bodde på hotell. Efter att vi lagt Alva gick vi en liten promenad över vägen (med babymonitoren med förstås) och köpte glass. Sen satt vi utanför hotellfönstret och njöt av sommarnattsvärme, glass och djupa oavbrutna livsdiskussioner. Hääärligt!

Det hände mycket roligt på midsommar. Alva fick bl.a. klappa en gädda för första gången. "Kladdi, mamma!"



4 kommentarer:

Agneta sa...

Så fick man då äntligen en liten rapport om hur midsommaren varit för er. Låter härligt!!! Vi ses snart! KRAM mamma/svärmor/mormor

Ulrica sa...

Och hur har den varit för er då? Ingen rapport från Tokyo heller faktiskt. ;-)
Du får en längre rapport i ett mail istället. Kram!

Agneta sa...

Då kan du läsa på bloggen då! Nu är vi kvitt! //mor

Jonas sa...

Får hon verkligen stå upp och gunga själv?!?!?! Fina bilder

Vi måste skypa lite mer tycker jag. Tisdag och onsdag är jag ensam i Duisburg och sitter nog från 6 till 8 på ett café om man vill prata. (ingen video desvärre!) Annars är det inte så mycket nytt att rapportera. Life goes on.