24 maj 2010

Vad bra te blev!


Tack alla tetipsare! Resultatet blev Kusmi Anastasia, Rooibos Kalabria, Grönt Goya/Havtorn och så Brunkullans förstås.

Ikväll har jag haft teprovning med mig själv och kommit fram till följande:
* Kusmi-te är en skänk från ovan och jag måste nu säga upp bekanskapen med Sara i och med att hon, med detta tips, har ruinerat mig för all framtid. Teet kostar nämligen 100 kr/hg och jag kommer aldrig kunna dricka något annat te igen. Som straff tipsar jag dig om riktig kakao, Sara. Smaka på den! :-)
* Rooibos Kalabria är ett rött te med smak av lakrits, citrongräs, lime och nåt mer som jag inte kan sätta fingret på. Väldigt somrigt och jag tror att det skulle passa bra att göra iste av. Här gick jag på Kerstins tips om att lukt och smak hänger ihop.
* Marias tips var det gröna teet smaksatt med Goya/Havtorn och det är nog lite för "parfymigt" för mig. Dock har det en smak av riktigt japanskt grönt te, som jag ofta har saknat hos de gröna teerna som finns på den svenska marknaden. Jag gör förresten en beställning på grönt te här och nu, mamma!
* Brunkullans testade jag inte pga gamla meriter.

3 kommentarer:

Sara sa...

Ok. Men om du sagt upp bekantskapen med mig så behöver jag inte lyda din tillsägelse om att använda riktig kakao, eller? Annars så fortsätter vi vara vänner och ruinerar oss tillsammans...

Agneta sa...

Uppfattat! Grönt te kommer med nästa leverans från Japan - det kanske kan bli en namnsdagspresent den 4 juli.//morsan

Ulrica sa...

Ok, Sara. Jag väljer det senare alternativet, men skickar fakturan till Lomma. :-P