20 november 2009

Träningsmatch mot Thomas Johansson

Jag och fem andra kunder till WSP tog chansen att spela tennis mot Thomas Johansson i onsdags. WSP hade öppet hus på eftermiddagen, men började lite smått med ett tennisjippo för oss "modiga" under lunchen.

När man inte lirat tennis aktivt på femton år tar det lite tid att komma in i spelet igen, men som tur var kunde jag värma upp lite innan det var min tur att få spela mot Thomas. Det gick över förväntan och jag gjorde i alla fall inte bort mig. Jag fick över bollarna och de svävade lite så där snyggt över nätet rätt många gånger. (Inga ballongbollar här inte!) När det sen var dags för match mot Thomas klämde jag in en smash med efterföljande applåder från läktaren!

Sen att jag inte satte en enda serve på hela timmen är en annan historia. Jag övervägde underhandsserve några gånger. Så dålig var jag.

Jag överväger också att ta upp tennisen igen. Seriöst alltså. Nån som är sugen på att börja spela med mig?

3 kommentarer:

Stefan sa...

Jag är mycket intresserad av att spela med dig, kära hustru, så mitt förslag är att vi kollar om vi kan få barnvakt och så spelar vi. Finns det månne någon bloggläsare som känner sig manad att bidra till familjens friskvårdssatsning? Hör av er i så fall!

Caroline G sa...

Absolut, det är bara att sms´a både katt o barn till Gbg så kan ni spela hur mkt som helst... =)

Ulrica sa...

Carro, du är gullig du!
Jag beamar över dotter och katt!

/u