05 november 2009

Inte imponerad

Nej, ni. Jag blev inte så imponerad av EU-konferensen i måndags-tisdags. Näringsdepartementet hade väl visserligen skött sig bra vad gäller information innan och under konferensen, men sen var det mycket som inte höll måttet. Varannan talare var duktig. Detta avspeglade sig i att hälften av deltagarna tog en väldigt lång sovmorgon på tisdagen, för att sedan dyka upp lagom till gratislunchen med vin och chokladmousse.

Maud Olofsson imponerade däremot på mig - i och med att jag hade så låga förväntningar på henne. Det är en sak att kunna stå och läsa innantill vid en talarstol, en helt annan sak att hitta bra svar på frågor som ställs i en paneldebatt (med en helt godkänd engelska).
Maud längst till höger

Mauds livvakt

Mammas kusin Anders Wijkman (brun kavaj) imponerar i vanlig ordning

Linköpings kommun visade upp Misär och Tristess (Konsert & Kongress) från sin bästa sida... not. Eller som en av de belgiska delegaterna sa till mig: -Det är ju modigt av Linköping att ställa upp med lokaler när det ser ut på det här sättet. Vi i Bryssel tackar alltid nej till att anordna konferensen för att allt inte är tipptopp. Bilderna talar för sig själva.


Om ni tittar noga i filmsnutten så ser ni mitt bruna hår (ca 14 sek in i klippet, snett till höger om den blonda tjejen). Snacka om huvudroll!

(Firefox verkar ha problem att visa filmen. Prova i så fall Internet Explorer.)

Inga kommentarer: