12 februari 2013

Lyckligt lottad!

10 dagar
För nästan tio månader sen: Stefan bara skulle parkera om bilen där på Förlossningen. Han hann sms:a till våra föräldrar för att säga att det kommer att bli en lång natt. När han kom tillbaka var Kyra nästan ute. Allting sedan dess har gått för fort med Kyra.

Hade vi stannat i Sverige hade jag nog varit tillbaka på jobbet nu. Vi hade nog gjort som med Alva och tagit nio månader var hemma innan det var dags för dagisinskolning. Sen hade vi varit inne i ekorrhjulet igen.

10 månader
Nu inser jag hur lyckligt lottad jag är att jag får vara hemma med henne ett år till och att vi till på köpet har en pappa som jobbar hemifrån och inte behöver lägga 2h/dag på att pendla till och från jobbet. På så sätt kan man nästan säga att han är "hemma med barnen" också.

Man kan till exempel hinna med att Valentines-pyssla lite hela familjen innan det är dags för läggning.


If you see this, Pilar, just pretend you didn't,
when you get this on Thursday...

1 kommentar:

Kerstin sa...

Ja, det måste vara skönt att få massa tid tillsammans! Så mysiga bilder! Jag hoppas ni haft en fin alla hjärtans dag! :) kram!