11 februari 2013

Helgen i bilder

På lördagen for vi till Bronte Creek för att åka pulka med våra goda vänner. Att åka nedför hela backen skulle vara alldeles för farligt för våra tre- och fyraåringar, så vi gjorde en egen pist halvvägs upp (ungefär från det ställe där Felipe i röd jacka står). 

Stulen bild från mitt Instagram-konto. 

Trötta efter en bra pulk-workout.

Söndagen spenderades mest i trädgården, byggandes igloo och gångar. Alva pekade och Stefan grävde. Jag gick en promenad i solen med Kyra och sen fick jag mest vara i igloons "kök" och "dricka te". 

Trött och varm Stefan efter all "onödig" skottning! Vad gör man inte för sina barn?

Rätt fräck panoramafunktion på Samsungen!

Första uteomgången på söndagen ville Kyra inte vara med och bygga igloo...

... men på eftermiddagen ville hon provgå de nygjorda vägarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga vinterbilder, och vilken trevlig (och lagom stor) tomt! Jag önskar jag kunde vara där och bygga igoon. Jag var en "fena" på grottskottning när jag var "lite yngre"!

morfar

Ulrica sa...

Du får väl komma och bygga en igloo i maj när du kommer! :-)

Ja, vi är väldigt nöjda med tomten. Helt inhägnad också, vilket är bra om man vill släppa ut boskapen på grönbete så att säga...
/u