15 april 2012

Dags för lite skönhetstips igen

Sminkgig för en månad sedan med tre generationer kvinnor.
Förberedelse inför en överraskningsfest för 60-åringen i sminkstolen.

Det var ett tag sedan jag skrev om min Stora Hobby. Har samlat på mig några nya favoriter på senare tid. Här kommer en snabbpresentation av dessa.
(Kom ihåg att jag inte är någon proffsbloggare och får således inga pengar, creds eller produkter för det/de jag skriver om, utan detta är helt ärliga tips från en helt oberoende MUA. Även om jag är utbildad hos FACE Stockholm betyder det inte att jag älskar allt de gör. Jag plockar russinen ur alla olika kakor i sminkvärlden.)

Make Up Store: Lipcare Mix



Under vintersäsongen är det nog många med mig som får spruckna och tråkiga läppar, som man gärna inte sätter läppstift på. Jag har provat FACE Stockholms E-vitamin ett par år nu, men om jag ska vara ärlig så är den inte så revolutionerande som de säger att den är. Den räcker i alla fall inte åt mig. E-vitamin är ju bättre än t.ex. Lypsyl och andra produkter som bara egentligen torkar ut, men som sagt, jag är inte överväldigad.

Häromdagen köpte jag Make Up Stores Lipcare Mix, som jag hört mycket gott om.
Den gröna krämen är en mild peeling för läpparna som tar bort döda hudceller från läpparna.
Den vita krämen är en inpackning, som med fördel används under natten (om man inte planerar att pussa väldigt mycket på sin partner vid sänggåendet).
Det rosa läppbalsamet är som FACE Stockholms E-vitamin, och kan användas lite som ett vårdande läppglans under dagtid.

Rek.pris på MUS's hemsida är 175 kr. Jag minns inte riktigt vad jag gav för denna välsignade treenighet, men det var något sånt. Med tanke på att FACE tar drygt 200 kr bara för E-vitaminen, så skulle jag säga att detta är mycket prisvärt.

FACE Stockholm: Detoxifying Red Clay Masque












Här däremot har vi en riktigt skön FACE-produkt! För det första så tycker jag att den luktar gott - liksom lite "spa-gott" om ni förstår vad jag menar? Lermasker har annars en tendens att lukta... ja, lera helt enkelt. Lätt att applicera, dryg, snabbtorkande (10-15 min) och väldigt lätt att tvätta bort. Efteråt känns huden som en len bebisrumpa och det behövs bara en lätt fuktkräm eller lite ansiktsvatten som avslutning. Rekommenderas varmt! (FACE säger själva att den passar alla hudtyper, men jag har bara testat på mig själv, dvs normalfet hy, så jag kan inte garantera toppenresultat för alla.)


Make Up Store: Eyepencil Water Spring Metallic

Bild lånad från Linda Hallbergs sminkblogg.
Mitt nya ögongodis är MUS's turkosa Eyepencil Water Spring (ny i vårkollektionen). Jag har lånat en bild från Linda Hallbergs sminkblogg, där jag sett att hon använt den i några kreationer. Har man blåa ögon gör denna kajalpenna under! Lägg den, som Linda gjort, i ögonvrån och gärna lite i vattenlinjen. Ihop med mörkblå ögonskugga är den klockren!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag blev lite sugen på den där välsignade läpp-treenigheten. ;) Finns FACE i Barcelona? Har bara sett till Make-up store och Sephora här...

Ulrica sa...

@Kerstin: Ja men då så! Läpptreenigheten är ju en MUS-produkt det här så det är bara att pallra sig iväg till den affären du sett i Barcelona! Hoppas att de har produkten!
(I Spanien så finns FACE finns bara i Madrid, San Sebastián och på Mallorca.)
/u