13 december 2011

Varför måste man ha en åsikt hela tiden?!

Nu måste jag ha en åsikt om huruvida jag tycker att det är ok att fotografera förskolebarn i ett luciatåg eller inte. Såna problem hade väl inte mina föräldrar när de fotade mig i lussesärken på 80-talet? Upp med super-8:an bara! Inget krångel.
Om jag säger att jag tycker att det är sjukt att jag inte ska kunna få filma min dotter då hon sjunger tio utantillsånger i ett av världens mest gulliga luciatåg, då är jag osolidarisk och tänker inte på de papperslösa barnen.

Trots att personalen frågade innan luciatåget om det var några föräldrar som inte ville ha med sina barn på bild (ok att fotografera/filma efteråt), så blev det fotoförbud under själva uppträdandet. "I ett lussetåg kan det ju hända att någon som inte får vara med på bild kommer med på bild." What?! Det var ju precis det ni frågade oss om och vi sa alla ok...! Jag hade helt klart köpt argumentet "ni stör barnen med era blixtar, så ta i så fall bilder utan blixt", men detta gör mig bara upprörd.

Efteråt fick vi ta bilder av barnen (de barn som var kvar), men i och med att jag respekterar restriktionen att inte lägga ut bilder på barn på nätet så får ni här den mest lämpade bilden.

Inga kommentarer: