06 november 2011

Värdefull tid med släkt och vänner

Jag har slutat säga att jag inte har tid. "Jag har inte prioriterat dig/det/uppgiften/etc" försöker jag istället säga. För det är ju det som är sanningen. Många tar illa upp när det i realiteten innebär att man prioriterat att titta på Lyxfällan istället för att ringa en vän eller limma ihop den där leksaken som jag lovat Alva för längesen.

Alla val jag gör har jag ju prioriterat framför alla andra val. Krasst, men sant.

Nu har jag prioriterat tjejhelger två veckor i rad. Förra veckan med min dotter i Stockholm lör-tis och denna helg med mina gamla tjejkompisar från högstadiet. Vi träffas regelbundet med 18 månaders mellanrum ungefär och de två senaste gångerna har vi varit i Jönköping av alla ställen på Jorden. (Halvvägs mellan våra städer.) Förra träffen, våren 2010, var helgen då HV71 vann elitserien och vi inte fick sova. Detta år var året då lördagen inte var en lördag utan en röd dag och alla affärer och tändsticksmuseum var stängda. Dessutom väcktes vi detta år av en skylift 06:30 som satte upp julbelysning. Det får bli en bättre stad nästa gång, men en trevlig helg det var det i alla fall med många härliga skratt!

Vi gick bl.a. på bio, vilket är ovanligt för småbarnsmammor. (Speciellt filmen som börjar klockan nio.) Ingen av de filmer vi egentligen ville se gick denna lördagskväll (läs röd dag), så vi tog "In Time" på vinst och förlust. Det blev vinst, i alla fall enligt mig. Jag kan verkligen rekommendera den! Huvudrollen innehas av JustIN TIMberlake och här kan ni se trailern.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Hej igen! När du var på tjejhelg skypade vi med din man och dotter i 2 ½ timme!!! Det var så kul - vi prioriterade dem framför allt annat! KRAM igen // mor, svärmor & mormor

Anonym sa...

Jag är för min del glad att jag prioriterade dig och KP nämnda helg i Jönköping! Kul att prata både allvar och nonsens med personer man vet var man har.

Välkomna till en ngt större stad när det drar ihop sig om sisådär 18 månader!

Stor kram!
/Malin