02 november 2011

But who's counting?

Medeltemperatur de senaste fyra veckorna. Rött 2011, grönt 2010.
Malmen, Linköping. Statistik från www.temperatur.nu
En mycket vis kvinna sa till mig en gång att man ska vakna varje morgon och fundera över vad man är tacksam för i livet, och/eller kanske speciellt just idag. Då gnäller man inte lika mycket över sin - för stunden trista - situation eller "gapar över mycket och förlorar hela stycket". Så här i kommande thanksgivingtider passar väl denna livsdevis alldeles utmärkt?!

Sedan ett par veckor tillbaka tackar jag för att jag slipper skotta. Vintern och snön kom till Linköping runt den 20 oktober förra året (och låg kvar till slutet av mars!), så varje dag utan snö är en välsignelse. Speciellt med tanke på att jag kanske inte är så skottbar i så många veckor till och då blir det en låång vinter för Stefan.

Utan snö i 13 dagar försmäktar vi i detta hus... But who's counting?

1 kommentar:

Agneta sa...

Lyckotal - det betyder kanske fler snöfria dagar! Jag håller tummarna för att det inte ska bli en så lång vinter för Stefan. Kram // mor