21 september 2011

40 000 kcal senare...

Igår åt jag följande:

Frukost: Baguette, croissant, yoghurt och te
Fm-fika: Juice och bulle
3-rätterslunch: Lax, entrecote, chokladmousse
Em-fika: Juice och plommon
Snack innan middag: Pistagenötter o vatten
Middag: Currysoppa, lammstek, ostbricka, creme brule

Nu har jag fyllt på vinterförråden och kommer inte äta något mer förrän snön smälter. På Arktis.

Vi åt förresten middag på ett ställe som ligger granne med det här slottet, här i Fontainebleau. Tydligen häftigare slott än Versailles, enligt många. Hinner tyvärr inte besöka det denna gång.


5 kommentarer:

Agneta sa...

Så pass....

Stefan sa...

Gäller det även mig, det här med att inte äta innan isen smälter på Arktis? Det kommer bli jobbigt, jag är faktiskt lite hungrig redan nu, skulle nog ätit mer till frukost om jag vetat detta...

Ulrica sa...

Med din bensinare har du väl fixat det där med klimatförändringar och issmältning på Arktis innan det är dags för lunch, älskling... ;-)

Ulrica sa...

Nej, jag tar tillbaka det där, Stefan, annars lär jag väl få höra något om utsläpp från flyg... Biogas- eller elflygen har inte slagit igenom än tyvärr.
/u

Fia sa...

Låter fantastiskt! Underbara Paris! Är du hemma nu igen? Kram