22 juni 2011

Ett halvår som makeup-artist

Det har varit ett spännande halvår och there's always a first time for everything, som det ju heter. Här kommer lite bilder.

FÖRSTA BRUDEN
För några veckor sedan sminkade jag min första brud. Detta gig fick jag genom min frisörsalong. Jag gjorde en Kate Middleton-inspirerad look, dvs ganska mild och klassisk. Vacker, tycker jag. Eller vad säger ni? Det är visserligen alltid lätt att sminka en skönhet... Det ryktas förresten att Kate sminkade sig själv. Snacka om sinnesnärvaro!






FÖRSTA DANSBANDET
I lördags sminkade jag de tre tjejerna i dansbandet Helgas. Då var det inte mildhet som var temat utan snarare lösögonfransar och röda läppar. Fick också prova på det inte så glamorösa livet bakom scen då sminket inte får ta för mycket tid eftersom soundcheck, påklädning och hår också ska hinnas med. När allt var klart både lät de bra och såg bra ut! Synd bara att jag inte hade en bättre kamera med mig...


FÖRSTA KILLEN
De bilderna får ni vänta på lite, men jag kan berätta att det handlar om en svensexa i en fotostudio och att det var första gången jag fick lov att använda mascara på bröstbehåring! Bilderna kommer om ett par veckor - efter att killen ifråga har haft sin bröllopsfest... Jag vill ju inte vara den som avslöjar för mycket.

MAMMA OCH SVÄGERSKA




OCH SÅ EN GAMMAL BILD...
...på när jag var hårmodell februari 2006 för L'Oréal. Det är faktiskt enda gången som jag själv blivit sminkad av en MUA inför något "skarpt". Gillade verkligen inte ögonen, men jag hade inget att säga till om.


1 kommentar:

Linda Li sa...

Supersnyggt! Vad duktig du är! Min favorit är bilden på dig när du sminkar mamma, jag antar att du sminkat dig själv med, snygging!