18 augusti 2010

Vinst i avblåst tävling


Stångåstaden Masters 2010, som gick av stapeln igår, hade fantastiskt tur med vädret i exakt nio hål, sen kom åskan och störtregnet och klubbens sekretariat och vår tävlingsledning blåste i mistluren och kallade hem alla åskledande spelare som hunnit ut på hål 10 och 11.

Vi tog beslutet att, i och med att alla hunnit spela nio hål, låta det bli en halvtävling. Bäst resultat efter nio hål var Nisse i A-klassen (under hcp 18) och undertecknad i B-klassen (hcp 18-36). Jag kammade ihop 21 poäng! Fast jag spelade väldigt tråkig golf; långt och rakt och väldigt säkert. Inga chansningar eller spännande tolvmetersputtar. Men det är kanske det här som kallas golf... Peter??

På onsdag är det nästa tävling och då tänkte jag också vinna, denna gång med en mer spännande spelstil. Kanske jag ska hyra ett vänsterset eller ta med mig drivern...

2 kommentarer:

Jonas sa...

http://images.fanpop.com/images/image_uploads/M--C--Escher-modern-art-326739_907_1360.jpg

Unknown sa...

Tråkig golf är vinnande golf... :-)