15 augusti 2010

Vad betyder Friendship and Service?

Jo, det ska jag tala om! Jag läste i Ladies' Circle-tidningen i somras om Årets eLCa (uttalas "Elsa"). Det brukar vanligtvis vara en person, men i år blev det en hel klubb.

Jag har skrivit av nomineringsbrevet, som publicerades i tidningen, här nedan för att ni också ska få höra om den tragiska men underbara historien. Jag gråter varje gång jag läser det. Tänk vad vänskap och nätverk är viktigt!
__________________________________________________
Nominering till årets eLCa 2010:
Jag vill härmed nominera klubben LC64 Sandviken till årets eLCa då de verkligen lever upp till mottot Friendship and Service.

I januari 2009 fick jag ett sådant där samtal som ingen vill ha, men som ändå en del av oss får, jag fick informationen om att min man låg i en skidbacke i USA med bruten nacke. Min dotter och jag åkte över tillsammans med en kompis som för övrigt också är med i min LC-klubb.

När jag efter en månad kom hem igen var det en eLCa från min klubb som fyllt upp kylskåpet och alla i klubben sade att de skulle ställa upp med vad som helst när som helst, och det gjorde de verkligen. De gjorde upp ett schema där de kom hem och städade hos mig varje vecka två och två fram till sommaren. De gjorde även matlådor så att jag inte behövde tänka på det, och när jag behövde barnvakt ställde hela klubben upp (t.ex. vid besök hos kurator, vårdplaneringsmöten, när jag skulle träna eller bara kunna åka iväg och handla själv).

Matlådorna och barnpassningen pågår fortfarande och jag är så glad att jag är med i LC och har en sådan underbar klubb som ställer upp och visar vad Friendship and Service är.

__________________________________________________

Här är några bilder från min egen klubb. Förra läsåret besökte vi bland annat en KRAV-gård, provade på fäktning, gjorde studiebesök på Domkyrkan, genomförde en riktig auktion, åkte på ett par företagsbesök och så hade vi naturligtvis några fester också. Hör av dig om du är sugen på att följa med som gäst någon gång för att se om det skulle passa dig!


Inga kommentarer: