13 augusti 2010

Ett sånt där gillainlägg, som alla verkar gilla

Jag har förstått att ni fejsbookare "gillar" inlägg, bilder m.m. och att även de flesta bloggare "gillar" diverse produkter. Nu ska jag också "gilla" lite. Det verkar kul! Här är några saker ur min hudvårdslåda (som egentligen börjar bli mer och mer som en hel entrévåning på NK när jag tänker efter) som jag gärna inte är utan.

1) För en tid sedan hittade jag mineralsminket. Wow, vad bra det är! Att få en foundation som på något underligt sätt tar bort ojämnheter i huden utan att ligga som ett extra hudlager (för det är det värsta jag vet) - världsklass! Hos Make Up Store köpte jag ett kit med fyra nyanser inklusive en kabukiborste och en foundationborste. Fyra nyanser är bra i och med att man ju har en tendens att byta hudfärg under året, men även bra för att kunna jobba med skuggor (mörkare) och highlights (ljusare). Jag har bl.a. använt den ljusaste nyansen som ögonskugga. Toppenfin!


2) Den andra produkten som jag "gillar" är Clarins liquid eye liner. Jag har bara ägt en liquid eye liner tidigare i mitt liv, så jag är inte rätt person att göra en vetenskaplig jämförelse, men tjosan vad bra den är! Kanonfina linjer, lagom mycket färg som "klickas" ut likt en insulinspruta och så är den lagom vattenfast. Den står emot regn och tårar, men inte handfatstvätt på kvällen (går att tvätta bort enbart med vatten och lite gnuggning om ni inte gillar rengöringskrämer).

3) Vill ni däremot ha rengöringstips vill jag varmt rekommendera Niveas Young-serie där de har en rengöringsgel som heter Wash off - mild cleansing gel. Otroligt dryg, känns frisk och len på huden, tar bort även den hårdaste make-upen på ett kick och luktar varken mycket eller äckligt (viktigt om man ska gå och lägga sig bredvid sin man på kvällen).

4) Om ni istället känner för att lukta lite mindre gott bredvid er älskade rekommenderar jag följande: Body Shop har en handkräm - som också kan användas på spruckna hälar - som heter Hemp Hand Protector. Den är en bästsäljare hos dem och vi har redan hunnit avverka några tuber, Stefan och jag. Händerna förblir visserligen lite kladdiga några minuter efter applicering, men det är därför jag tycker att man ska ta på krämen precis innan sänggåendet. Det enda negativa är att den som sagt luktar lite konstigt, men vill man vara fin får man lukta som ett svin. Spruckna händer och fötter är ett minne blott!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Tack för alla bra tips. Jag ska genast testa Niveas rengöringsgel och Body Shop Hemp Hand Protector. Vill man vara fin får man lukta som ett svin... // mor

Anonym sa...

Hej!
Gillar också mineralsminket, tack för att jag fick testa med dina grejer!
Skulle bara säga det att jag är tillbaka på Facebook efter ett långt uppehåll, ska inte du också joina snart så jag får adda dig?
;-)
/Malin

Ulrica sa...

Fejjan? Icke sa Nicke. Jag trivs så bra här, under min korkek... Men jag har sett att det finns några andra med mitt namn (och rätt stavning) på Facebook, så du kan ju alltid adda nån av dem. :-)

Du är förresten redan addad i mitt hjärta, Malin!

Ses om ett par veckor - det ska bli kul!!
/u

Anonym sa...

Haha, du är för go! Hemp är gryym!!! Jag har precis investerat i ett mineralpuder från ID, mina jobarkompisar hard et så nu är jag med i Levi´s twisted OCH ID-klubben =) Seeya lör, kram The Bridezilla (gilla=)