30 juli 2009

Torkan före stormen

När jag var i 25-årsålders blev jag bjuden på flertalet bröllop varje år. Jag hade/har mestadels lite äldre vänner, vilket resulterade i att de alltid låg några år före mig i bröllop, barnafödande, villaanskaffning etc. Nu har jag hunnit i fatt dem och väntar således på att vågen av 40-årskalas ska dra över. (Hur firar man en 40-åring förresten?)

Nu är det tomt på bröllop. Många kompisar är lika tråkiga som Stefan och mig, dvs gör en liten privat grej av det, men många står också över helt och hållet. Hur ska jag då kunna möhippa, köpa onödiga designprylar och hålla tal och allt sånt som hör väninneyrket till?!

Det läskiga är att 2010 kommer att bli ett riktigt bröllopsår. Stefans ena syster har redan bestämt datum; hans andra syster förlovade sig nyss; Sara har också nästan bestämt datum; Stefans bästa kompis siktar på septemberbröllop; och A och H har också vid något vagt tillfälle pratat om bröllop sommaren 2010.

Snälla ni, vi kommer inte att kunna prioritera rätt om det blir två-tre bröllop på samma helg, så om ni bara kunde prata ihop er lite innan allt är spikat vore vi tacksamma. :-)

Förresten, för några månader skrev jag om de 10 kompisarna som väntade barn. Två små killar och fem små tjejer så här långt. Alla är otroligt söta och jag önskar dem allt gott!

Några fler som vill avslöja bröllopsplaner eller tjocka magar förresten?

5 kommentarer:

Sara sa...

Vi kan ge dig ett datum vi inte kommer lova bort oss, nämligen den 19/6. Inte för att jag är den främste rojalisten utan för att flera av mina vänner skulle bli besvikna om de inte kunde vinka till TV.n...
Dock lutar det mer åt juni nu, lovar att återkomma så fort vi fått troll och kan tänka längre än dagar i taget.
Kram!

Sara sa...

Och att bero på. Såhär vill jag också ha det!!
http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0

(funkar det inte så sök på JK Wedding Entrance Dance)
//s

Anonym sa...

Du vet väl att vi gifter oss om ett par veckor? På det där tråkiga viset du pratade om, utan kompisar och stor fest.

Men om du väldigt gärna vill hålla ett tal där du påminner om en massa kul och dumt man gjort, och varför jag är en fantastisk människa i största allmänhet, så ringa bara ring. Eller kom över en dag eller helg till vårt radhus (!!!). Inflytt först i december dock.

Kram från Malin

Ulrica sa...

Sara:
Bra att det inte blir den 19/6. Man vill ju hålla det datumet öppet ifall Vickan vill att jag ska dansa in hennes bröllop. Jag känner henne nästan. Eller tja... brorsan gick ju på Sigtuna och där var det ju en del brats som hängde med hovet. Så indirekt är jag ju känd i de kretsarna.

Typ.

Ulrica sa...

Malin:
Klart jag vet att ni ska gifta er! Du sa det i förbifarten för ett tag sen. :-)
Vad roligt med radhuset!!!! Stort grattis!
Jag ringer imorgon och överöser dig med diverse gratulationer och annat skitsnack.
/Ulle