05 juli 2009

Jag är årets miljöhycklare


Jag har lovat mig själv att försöka vidga mina vyer lite. Ibland känner jag mig otroligt smal - och då syftar jag inte på mitt BMI. Om det finns något som heter "Akademiker-Svensson" så är jag nog det. Man, barn, villa, mestadels akademikervänner, SAAB, nyrenoverat kök, lagom många hobbies o.s.v. Missförstå mig inte; jag älskar allt det ovanstående, men ibland tror jag att jag blir en rikare människa om jag försöker lära mig lite om sånt som jag egentligen inte ägnar så mycket tid åt. Jättestora amerikanska raggarbilar från 50- och 60-talen till exempel.

Jag hade hört av någon att Big Power Meet i Västerås är en cool grej att åka på om man gillar bilar. Stefan gillar bilar och MC och annat med motorer i sig, så jag drog med honom (och Alva förstås) på årets västeråshappening nu i helgen. Det är häftigt att se personer med passioner; en kille hade lagt ner 1000 timmar på att installera ett najs litet ljudsystem i sin bil till exempel.

För ett tag sedan utsåg Bilfront Årets Miljöhycklare. Ni vet, "miljöpartister som flyger mycket" o.s.v. Jag känner verkligen att jag borde kvala in på listans topp-tio genom att jag gynnat ett arrangemang där "alternativbränsle" anses vara skällsord. Här kommer bildbevisen:


Såg här såg man ut om man ville passa in.

Eller så här.

Eller kanske så här.

Tror att Stefan kallade den för lowrider. Se där - jag lärde mig nåt nytt!

Jag passar även på att lägga in en bild på vår motor i SAAB:en. ;-)

Inga kommentarer: