19 juli 2009

Till Sara och Malin


Hej språkvänner,

Jag har några härliga språkliga "encounters" åt er.

1) På ett lilleputtetåg vi åkte i djungeln stod det:
* Stand or walk
* Lean out
* Stick your arms and legs out of the yellow lines
* Throw any object

Jonas och jag fattade först inte vad de menade förrän vi hittade ett "Don't" i ett hörn långt bort från själva listan.

2) Den fina gula regnponchon jag har i filmen i förra inlägget är inte vilken poncho som helst. Så här stod det på etiketten:

EMERGENCY PONCHO
* Long sleeves with reflexive
* With hat
* Heavy duty reusable poly construction
* One size fits both men and women
* A must for emergency car reparts
* Great for sporting, events, travel, etc

Jag fattar inte att jag klarat mig utan denna regnrock tidigare! Heavy duty!

2 kommentarer:

Sara sa...

För att inte snacka om alla gånger du måste göra en emergency car repart. Ljuvligt.

Kram på dig gumman, kul att höra att du har det bra! Här allt lugnt, Sparkar och lever rövare men kvar i magen :)

Ulrica sa...

Bra att du kniper! Sov, sov, sov, sov och så kan du ta dig en liten tupplur på det!
/u