05 april 2008

Lägenhetsvisning

Hej igen! Spiggen här. Igår var det lägenhetsvisning igen. Mamma, pappa och en tant med en kall gel ville kolla hur jag hade det i min lilla 1:a. Köket låg bra, sa de, men kallade det för 'moderkaka' (också ett ord för ett kök...). Sen tog de fram måttbandet och skulle mäta. Jag trodde att de skulle kolla kvadratmeteryta och sånt, men nej, de började de istället mäta min skallbredd och lårbenslängd. Därefter kollade de om min diafragma låg under mitt hjärta. Döh... (Jag som trodde att morsan kunde det där med biologi.) Bra, bra, sa de och sen ville de kolla på mina mer privata delar. Då sa jag stopp och la mig på ett riktigt finurligt sätt, så att de inte kunde se nåt. Nån måtta får det vara på snusket!

Jag har f.ö. skaffat mig en ny hobby: att ge morsan några riktigt feta sparkar rakt på urinblåsan. Pappa verkar lite snällare, så honom har jag bara sparkat lite försiktigt i handflatan.

Ikväll ska jag gå på konsert och lyssna på när morbror J sjunger. Det är bäst att han sjunger fint, för nu kan jag faktiskt höra sånt där.

Ciao!
/Spiggen

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt att allt är som det ska i "lägenheten"! :)

Hoppas att både du o Spiggen har en skön helg i vårsolen!
kram.